Reklama

Jeszcze 10 lat temu marka Lego przechodziła poważny kryzys. W ostatnim czasie sprzedaż gwałtownie wzrosła, a film "LEGO® przygoda" okazał się spektakularnym sukcesem. Wygląda na to, że najsłynniejsze klocki na świecie na dobre powróciły do gry.

Słynne klocki w akcji

Film "LEGO® przygoda" wszedł niedawno na ekrany naszych kin, zbierając wyjątkowo pozytywne recenzje. Wcześniej jego wartką akcję, błyskotliwe dialogi oraz dużą dawkę humoru doceniła amerykańska publiczność - w Stanach Zjednoczonych w weekend otwarcia film opowiadający o przygodach słynnych klockowych ludzików zarobił więcej niż chociażby "Obrońcy skarbów" z George'm Clooney'em, który wszedł na ekrany w tym samym czasie. 

"LEGO® przygoda" to pierwszy pełnometrażowy film kinowy w wersji 3D o przygodach postaci ze świata klocków LEGO, opowiadający historię Emmeta - przeciętnej minifigurki LEGO. Przypadkowo Emmet został wzięty za niezwykłą postać, mogącą ocalić cały świat. Nieoczekiwanie trafia do drużyny mającej stawić czoła siłom zła... Tym sposobem rozpoczyna się cała seria zabawnych zdarzeń i omyłkowych sytuacji. 

Nie ulega wątpliwości, że film okazał się doskonałym chwytem marketingowym - sama piosenka tytułowa "Everything is Awesome" stała się wielkim hitem na YouTube, a równolegle w premierą w wielu krajach pojawiały się w telewizji specjalne bloki reklamowe. 

 

Tytułowa piosenka "Everything is Awesome" szybko stała się hitem

 

LEGO wygrało z kryzysem

Patrząc na obecne sukcesy LEGO aż trudno uwierzyć, że jeszcze 10 lat temu ta znana wszystkim duńska firma zmagała się z poważnymi problemami finansowymi. Dziś ewidentnie klocki LEGO wracają do gry - podczas gdy niemal wszyscy w branży zabawkarskiej borykają się z przykrymi skutkami kryzysu, ta skandynawska marka odnotowała 13% wzrost sprzedaży i uplasowała się na drugiej pozycji na świecie

Czemu te najsłynniejsze klocki dla dzieci zawdzięczają swój ponowny sukces? Z pewnością składa się na niego wiele czynników, zaczynając od docenianej przez klientów jakości produktów, poprzez dostosowanie się do wymagań nowego pokolenia, aż na skutecznych działaniach merketingowych kończąc. 

Co ciekawe, potężną część wielbicieli klocków LEGO stanowią osoby dorosłe, powracające do ulubionych zabawek swojego dzieciństwa. To zjawisko staje się na tyle istotne, że ma już nawet swoją własną nazwę: AFOL (Adult Fan of Lego, czyli Dorosły Fan Lego). LEGO doskonale wpisują się zatem w jeden z najświeższych trendów w branży zabawkarskiej - modę na zabawki w stylu retro. To idealne połączenie sentymentalnej, staroświeckiej "zabawki z lat dzieciństwa" z klockami w najbardziej nowoczesnym wydaniu. Wszystko to sprawia, że chętnie sięgają po nie całe rodziny, ciesząc się wspólnym, kreatywnie spędzonym czasem. 

 

Źródło