Reklama

Dzieci niechętnie dają się namówić na spacer, wolą ten czas spędzić przed telewizorem lub komputerem. Często zastanawiamy się jak zainteresować dzieci ruchem na świeżym powietrzu i sprawić, by wspólne spacery stały się okazją do nauki przez zabawę. 1 października na sklepowe półki trafi nowy, unikalny przewodnik dla dzieci „Spaceruj z Dzieckiem! 30 pomysłów na spacer w Warszawie” wydawnictwa Sierra Madre. Przemieni on każde dziecko w żądnego przygód odkrywcę. Do wyboru mamy 30 pięknie ilustrowanych kart, przedstawiających najbardziej interesujące miejsca Warszawy, z którymi możemy ruszyć w podróż.

Każda karta zawiera informacje ważne dla rodziców. Określono czas trwania wycieczki, napisano jakimi autobusami lub tramwajami można dostać się na miejsce, uprzedzono czy wyprawa będzie się wiązać z dodatkowymi kosztami w postaci biletów wstępu oraz podano linki do stron internetowych odwiedzanych instytucji. Większość spacerów można zorganizować zarówno w zimie, jak i w lecie. Gdy jest inaczej, rodzic zostanie o tym poinformowany symbolem słoneczka lub płatka śniegu.

W trakcie spacerów dziecko zobaczy ciekawe zakątki stolicy , pozna tajemnice i rozwikła zagadki zawarte na kartach tego niezwykłego przewodnika. Razem z przewodnikiem „Spaceruj z dzieckiem” spędzisz ze swoją pociechą wspaniały dzień w mieście.

Więcej na spacerujzdzieckiem.pl

Przewodnik „Spaceruj z dzieckiem” czyli Warszawiaku musisz to mieć!

Nadeszła wiekopomna chwila i udało nam się przetestować „Spaceruj z dzieckiem”, czyli 30 pomysłów na spacer po Warszawie z kilkuletnimi dziećmi (dokładnie według rekomendacji 3-8 latkami). Nie było łatwo, bo chciałam przetestować, co najmniej dwa spacery, a pogoda w ostatnie weekendy była raczej trudna.

Ze względu na posiadanie psa i dwójki pełnych energii dzieci zawsze w weekendy chodzimy na kilkugodzinne spacery, które staramy się w miarę możliwości jakoś urozmaicać. Nie jest to łatwe, bo nie wiedzieć czemu ciągle do głowy przychodzą nam te same pomysły. Ten przewodnik okazał się dla nas wybawieniem i początkiem fantastycznej przygody. Zresztą wcale mnie to nie zdziwiło, bo to była miłość od pierwszego zobaczenia:)

„Spaceruj z dzieckiem” to mapa Warszawy i zestaw 30 kart z pomysłami na wycieczki rozsianymi po całej stolicy. Każdy spacer jest bardzo dokładnie opisany na karcie - znajdziemy tam podstawowe informacje: jak w dane miejsce dojechać komunikacją miejską, o jakiej porze roku warto się tam wybrać, czy wstęp jest płatny oraz ile mniej więcej czasu powinniśmy zaplanować na spacer (2-5h). Główną zawartością karty jest mapka okolicy, którą będziemy oglądać oraz opis ciekawych punktów znajdujących się na naszej trasie (maksymalnie 7 punktów na spacer).

My na pierwszy ogień wybraliśmy spacery po parku Żeromskiego i parku Skaryszewskim, i każda z tych wycieczek wyglądała inaczej. Na Żoliborzu zrobiliśmy Frankowi mini grę miejską (oczywiście na miarę jego wieku i możliwości) i wspólnie bawiliśmy się w detektywów szukając po kolei punktów zaznaczonych na mapie. Po odnalezieniu każdego z punktów czytaliśmy mu ciekawostki związane z tym miejscem. Wyprawę zakończyliśmy na odkrytym dzięki temu spacerowi fantastycznym placu zabaw.

Wycieczka do parku Skaryszewskiego wyglądała inaczej, bo po pierwsze nie mieliśmy 5 godzin, na które zaplanowany był spacer, a po drugie Franek szalał na rowerze, więc nie bardzo mógł się bawić w detektywa. Po prostu szliśmy razem mniej więcej wzdłuż zaplanowanej trasy i zatrzymywaliśmy się przy niektórych punktach. Pomimo że w parku Skaryszewskim jesteśmy stosunkowo często to tym razem po raz pierwszy byliśmy na przykład w przepięknym rosarium – wcześniej zawsze przechodziliśmy niedaleko, ale nie bardzo mieliśmy powód żeby zobaczyć co tam jest :).

To, co mi się w tym przewodniku bardzo podoba to fakt, że jest on stworzony specjalnie dla dzieci i wszelkie, nawet na pierwszy rzut oka nieciekawe informacje, napisane są tak, aby dzieci zaciekawiły się danym miejscem. A przy odrobinie zaangażowania rodzica, który wie, czym jego dzieci się interesują można uczynić te spacery fantastyczną przygodą. W przewodniku bardzo lubię też to, że spacery opisane są na 30 osobnych kartach, bo dzięki temu małe dziecko przez cały spacer może trzymać w ręku kartę i samodzielnie szukać miejsc pokazanych na mapie.

Franek zdążył polubić karty i często sam je przegląda wybierając kolejne cele naszych wypraw. Propozycje są bardzo różnorodne, bo możemy spacerować po parkach, muzeach, zabytkowych częściach miasta i niezabytkowych, ale ciekawych okolicach.

Cena jest bardzo przystępna, bo przewodnik kosztuje 34.90 zł, więc pewnie mniej niż większość posiadanych przez dzieci zabawek. Można go kupić w kilku sklepach internetowych i bezpośrednio na stronie www.spacerujzdzieckiem.pl.

Dla mnie jest to fantastyczna propozycja na spędzenie wakacji w mieście. Nie tylko wasze dzieci podejdą do takich wypraw z entuzjazmem, ale wszyscy na pewno dowiecie się wielu bardzo ciekawych rzeczy o Warszawie. A ponieważ propozycji jest aż 30, to spacerując nawet raz w tygodniu, macie zapewnione ponad pół roku rozrywki :) Jeśli mimo wszystko 30 spacerów to dla was za mało, to można znaleźć ich więcej tutaj.

Marysia

Autorka bloga Mamy Gadżety , lubi otaczać się funkcjonalnymi przedmiotami, które ułatwiają jej życie, mama Franka i Lili.

Spaceruj z dzieckiem to przewodnik dla małych i dużych. Wydrukowana na trwałym papierze kolorowa mapa Warszawy opatrzona jest numerkami. Numerkom tym odpowiadają mini przewodniki w formie małych kart z fragmentem mapy z jednej i zagadkami, ciekawostkami dotyczącymi miejsca z drugiej strony. A to wszystko w poręcznym, łatwo zamykanym pudełku. Wszyscy członkowie rodziny mają możliwość uczestniczenia w planowaniu wyprawy.

Monika

Autorka bloga Lashejunk , mama dwóch chłopców, z którymi uwielbia spędzać czas, razem żyją pełną piersią i odkrywają świat, szukając inspiracji.