Reklama

Już w okresie niemowlęcym rodzice starają się wybierać dla dzieci zabawki, które będą stymulować ich rozwój. Maluszkom dajemy do zabawy produkty pobudzające ich zmysły, rozwijające zdolności motoryczne i manualne. Nieco starszym dzieciom podsuwamy książeczki, by przyswajały wiedzę o otaczającym je świecie, poszerzały słownictwo czy przygotowywały się do nauki w szkole. Kiedy nasza pociecha rozpocznie już swoją edukacje na kolejnym po przedszkolu szczeblu, staramy się, by lekcje zawsze były odrobione, a przerobiony materiał przyswojony, jednak i one w tym czasie potrzebują jeszcze zabawy, bo właśnie dzięki niej łatwiej i chętniej się uczą.  

Warto wtedy sięgać po zabawki, gry, które poprzez zabawę pokazują dzieciom prawa natury, podstawy matematyki, chemii, biologii czy fizyki. Wszyscy dobrze wiemy, że dzieci są ciekawe świata, jednak lubią go poznawać nie tylko siedząc z książką w ławce, a właśnie poprzez zabawki naukowe, które mogą dotknąć. Taka polisensoryczna nauka poprzez zmysły, nie mamy tu na myśli tylko wzroku, świetnie wpływa na zapamiętywanie nowych treści. Dzięki takiej aktywności dzieci nie tylko poszerzają swoją wiedzę, ale również rozwijają kreatywność, wyobraźnię, logiczne myślenie czy zdolności konstrukcyjne. Sami dobrze wiemy, że łatwiej się czegoś uczymy, kiedy możemy sami coś zrobić, zbudować, przetestować na sobie.

Zestawy naukowe jak gry czy zabawki stanowią świetną pomoc w nauce chemii, fizyki czy matematyki, co więcej, są one źródłem wielkiej radości z odkrywania i tworzenia.

Zabawa jest spontaniczną formą aktywności dziecka, dzięki której poznaje ono otaczający je świat, a także zdobywa niezbędne zdolności do funkcjonowania w społeczeństwie, dlatego warto wspierać i zachęcać dzieci do nauki poprzez zabawę.