Reklama

Historia opowiada o chorującym na astmę Patryku, który codziennie odwiedza Central Park. Pewnego razu, za sprawą sprytnego gnoma Ogryzalda, trafia przez tajemniczy portal do Krainy Koe, odbicia parku w równoległym wymiarze. Zgodnie z przepowiednią magicznemu światu grozi poważne niebezpieczeństwo. Pierwszym znakiem pogarszającej się sytuacji są usychające drzewa. Wydaje się, że los Krainy Koe jest przesądzony. Jednak Ogryzald, Patryk i dzielna Algrid podejmują walkę o jej przyszłość. Ich plany usiłuje pokrzyżować Zły Pan...

 

Podróże źródłem inspiracji

 

Powieść Olafa Jarzemskiego, kryjącego się pod pseudonimem Joe Windy, zainspirowana jest tęsknotą do czasów dzieciństwa i stanowi wyraz jego globtroterskiego usposobienia: - Dzieci to cudowne, beztroskie, szczere i naturalne istoty. Postanowiłem podarować im magię, której sam doświadczyłem, wielokrotnie odwiedzając Nowy Jork, a szczególnie Central Park. To w nim osadziłem akcję książki, ponieważ stanowi miejsce, w którym spotyka się duch wielkiej metropolii i niezwykłego jak na wielkomiejską przestrzeń zacisza. Moment przejścia z gwaru i chaosu ulic do zielonych płuc Nowego Jorku jest symboliczne, tak jak przejście ze świata rzeczywistego do baśniowego.

 

Książka multimedialna

Central Park. Kraina Koe to pierwsza pozycja książkowa na rynku, która została zaopatrzona w przestrzeń interaktywną. Bogata w treści strona internetowa (www.krainakoe.pl) to zaledwie część multimedialnych elementów projektu. Każdy czytelnik może również pobrać specjalną aplikację na urządzenia mobilne, dzięki której zyska możliwość odwiedzenia miejsc opisanych w pierwszym tomie historii. Co ciekawe, wszystkie z nich stanowią odwzorowanie rzeczywistych lokalizacji. Z myślą o powieści poznański zespół Elenor Grey nagrał piosenkę pod tytułem Land of Koe. Do pełni szczęścia brakuje tylko adaptacji filmowej.

 

Poza nowoczesnymi formami prezentacji treści historię dopełniają i zdobią piękne ilustracje autorstwa Wiesława Skupniewicza. Kompleksowo przygotowana książka wydawana jest przez Rebis we współpracy z oficyną wydawniczą Joe Windy, która zajmuje się przede wszystkim obsługą interaktywną projektu.