Reklama

19 i 20 października w Szczecinie minął pod znakiem przyjaznych maluchom 3. Targów dla Rodziców i Dzieci MAMY DZIECKO. Wśród atrakcji znalazły się: porady specjalistów, warsztaty, happeningi, pokazy dziecięcej mody, targowe studio nagrań, plac zabaw i liczne konkursy. Całe rodziny tłumnie przyciągnęła także telewizyjna „Superniania” - Dorota Zawadzka. 3. edycję targów odwiedziło blisko 4000 młodych i przyszłych rodziców, dziadków i dzieci. Wielu z nich spędziło na Międzynarodowych Targach Szczecinskich całe dwa dni, chcąc skorzystać z możliwie wielu atrakcji, jakie zostały tu dla nich przygotowane. Jednym z najważniejszych wydarzeń pierwszego dnia targów były wykłady Doroty Zawadzkiej „Aktywna rodzina – Relacje na medal”. Blisko 300 uczestników z zainteresowaniem słuchało jakich błędów unikać w wychowaniu dzieci, jak spędzać z nimi czas i co robić, by wyrosły one na dobrze radzących sobie w życiu dorosłych ludzi. „Zastanówcie się, co Wasze dziecko potrafi zrobić bez Was” – to jedna ze wskazówek „Superniani”.

 

Zagadnienia psychologii wychowawczej przyciągnęły spore grono zainteresowanych także na dwa inne wykłady dotyczące m.in. tego, jak skutecznie nagradzać i wyciągać konsekwencje wobec dzieci, jak reagować na dziecięce ataki złości. – Bardzo fajne, rzeczowe wykłady i przydatna „ściąga” z zasad postępowania. Już trzeci rok korzystam z warsztatów podczas tych targów – mówił Michał Madejski, tata 5-letniej Martynki. Przez dwa dni swoją wiedzą dzielili się lekarze różnych specjalności, którzy dyżurowali na stoisku SPS ZOZ „Zdroje”. Młodzi rodzice korzystali m.in. z nauki pielęgnacji noworodka, pokazów chustonoszenia, porad laktacyjnych i logopedycznych oraz badań słuchu, jakie przygotowała dla nich Szczecińska Fundacja „Zdroje” oraz Centrum Mowy i Słuchu „Medincus”.

 

 

Ponadto zaprezentowano urządzenie USG 4D dla kobiet w ciąży (klinika Asklepios); każda przyszła mama otrzymała wydruk ze zdjęciem swojej pociechy. Zainteresowani mogli też porozmawiać o idei pozyskiwania i przechowywania komórek macierzystych (stoisko Polskiego Banku Komórek Macierzystych), jak i założyć osobiste konto zdrowotne w internetowym Zintegrowanym Informatorze Pacjenta (NFZ).
Wśród ofert tegorocznych wystawców targów MAMY DZIECKO znalazły się propozycje na czas wolny najmłodszych i rodzinny wypoczynek. – Warto było tu przyjechać. Zbieramy informacje o zajęciach dodatkowych dla dzieci czy bawialniach. Na targach szybciej zorientujemy się w ofercie niż mielibyśmy znaleźć w Internecie – stwierdziła Joanna Madejska, mama 5-letniej Martynki.
Udział w 3. edycji targów MAMY DZIECKO szczególnie cenią sobie wystawcy, którzy wystawiali się na targach po raz pierwszy. – Doskonałe doświadczenie. Bezpośredni kontakt z klientem, zwłaszcza dla początkującej firmy, jest nie do zastąpienia – zauważyła Marta Rudnicka z firmy Departament Dzieci, która na targach pokazała ubranka i akcesoria wspierające prawidłowy rozwój noworodków oraz niemowląt. Równie zadowoleni byli wystawcy z zajmującej się organizacją urodzin firmy Super Urodziny, która przygotowała dla dzieci na czas targów plac zabaw, a także Państwo Elżbieta i Mirosław Dudek, właściciele firmy Słodka Cytrynka. Ta „pierwsza szczecińska manufaktura zdrowych słodyczy”, jak mówią właściciele, wytwarza cukierki i lizaki wyłącznie z naturalnych składników.
Na targach MAMY DZIECKO debiutowała też wchodząca przebojem na rynek firma odzieżowa Liczi. Pochodzące ze Szczecina projektantki pokazały autorskie kolekcje ubrań dla nieco większych dzieci, szyte z polskich materiałów, proste w kroju. Przy tym, wybrały one niestandardową formę promocji swojej marki, dziecięcy pokaz mody.

 

 

Jak co roku targi oferowały różne propozycje zabaw i rozrywek dla dzieci. Co odważniejsze z nich próbowały swoich sił w targowym studio nagrań (Studia dla Ciebie). W programie targów znalazły się także warsztaty dla dzieci, jak choćby zajęcia z muzyką i instrumentami (Szkoła Muzyczna Yamaha), robotyka Lego (Robotfan), doświadczenia fizyko-chemiczne Klubu Małego Naukowca. Cennym projektem był happening poświęcony prawom dziecka, w ramach kampanii „Przepraszam! Mam swoje prawa!”.
Pojawiła się też 3-letnia Amelia Janczak, która wygrała konkurs na buzię targów i wyróżniony w konkursie 2,5-letni Pawełek Kustra. To właśnie roześmianą Amelię zobaczyć mogliśmy w ramach  kampanii promocyjnej tej edycji targów, co jest ewenementem w promocji targów dedykowanych branży dziecięcej w Polsce.

 

 

Targi odbyły się pod Mecenatem Miasta Szczecin oraz honorowym patronatem: Marszałka Województwa Zachodniopomorskiego, Komitetu Ochrony Praw Dziecka, Zachodniopomorskiego Towarzystwa Przyjaciół Dzieci oraz Zachodniopomorskiego Oddziału Wojewódzkiego w Szczecinie Narodowego Funduszu Zdrowia. Partnerem merytorycznym był Samodzielny Publiczny Specjalistyczny Zakład Opieki Zdrowotnej „Zdroje“. Patronat medialny sprawowały popularne portale i czasopisma branżowe.