Reklama

Na podstawie badań przeprowadzonych przez SW Research na zlecenie Grupy On Board Think Kong , zaobserwowano iż przy wyborze zabawek rodzice kierują swoją uwagę na wartości edukacyjne produktów (82%).  Dla porównania 65% rodziców dużą uwagę zwraca na to, czy kupowane przez nich zabawki i akcesoria są ekologiczne, zaś na cenę tylko 53%.  

Badanie to również wykazało, że 76% rodziców jest w stanie zapłacić więcej za produkt, który jest dokładnie taki, jakiego szuka oraz że nadal trendem pozostaje prostota i naturalność kupowanych produktów – ponad 72% rodziców przyznaje, że kieruje się właśnie takimi aspektami przy wyborze zabawek dla dzieci.

 

 

Analitycy, biorąc pod uwagę wszystkie te wartości wyodrębnili 5 grup:

  • Rodzice Slow (34% badanych),
  • Rodzice Pilni (30%),
  • Rodzice New Tech (20%),
  • Rodzice Minimalistyczni (10%)  
  • Rodzice Niezależni (5%).

 
Co kryje się pod tymi nazwami ?

SLOW RODZIC

Slow rodzic to aż 34,2 % wśród badanych osób. Starannie wybiera produkty dla dzieci, jednak cena, trendy czy moda nie mają dla niego istotnego znaczenia. W zabawkach i akcesoriach dla dzieci zwraca uwagę przede wszystkim na ich wartości edukacyjne, a kupując żywność dla dziecka, sprawdza skład na etykiecie.

Interesuje się treściami  w serwisach społecznościowych, ale aktywnie z nich nie korzystania, przy wyborze produktów dla dzieci woli kierować się swoją intuicją. 

Rzadko ma więcej niż dwoje dzieci. 

"Aby współczesny rodzic wydał więcej na produkt danej marki, przede wszystkim musi mieć do niej zaufanie. Produkty dziecięce powinny zatem charakteryzować się wysoką jakością, dzięki czemu można korzystać z nich przez wiele lat, nie tylko przy jednym dziecku. Rodzice stawiający na jakość, stawiają zarazem na przedmioty stylowe i wyróżniające się." - Małgorzata Gromadzka, Brand Manager Akpol Baby

 

PILNY RODZIC

Pośród badanych aż 30,6% to pilni rodzice. Są oni zainteresowani nowymi trendami dotyczącymi wychowania dzieci, jednak przy wyborze produktów dla nich cenią sobie prostotę, naturalność i wartości edukacyjne, przywiązują również duża uwagę do marek produktów, które kupują. Jeśli chodzi o technologie, to korzystają ale tylko z porównywarek cenowych.

Pilni rodzice to głównie w 33% osoby w wieku 35+ i jest to najstarsza grupa. 

"Od kilkunastu lat obserwujemy wyraźną tendencję, w której producenci artykułów dziecięcych chętnie podkreślają walory edukacyjne swoich artykułów. To nurt, który od razu zyskał przychylne nastawienie konsumentów. Współcześni rodzice, kupując dedykowane dziecku produkty, wybierają te, które przyczynią się do jego psychicznego i fizycznego rozwoju." Marek Jankowski, Polskie Stowarzyszenie Branży Zabawek i Artykułów Dziecięcych

 

RODZIC NEW TECH

Rodzic tej grupy korzysta z nowych technologii na co dzień, ale również aktywnie tworzy treści w Internecie. Lubi szukać nowych rozwiązań dotyczących wychowania dzieci, zaś przy wyborze zabawek swoją uwagę kieruje na ich trwałość (jest w stanie zapłacić więcej za takie produkty) i wartości edukacyjne. W tej grupie jest dużo więcej kobiet niż pozostałych grupach aż 73%, co przekłada się na to, iż New Tech rodzic w Internecie szuka rekomendacji dotyczących akcesoriów dla dzieci w tym produktów do karmienia.

"Marki dziecięce nie mają wyboru, muszą inwestować w komunikację online. Ograniczając ją nawet wyłącznie do Facebooka, można dotrzeć miesięcznie do 4-5 milionów osób zainteresowanych produktami dziecięcymi. Wygląda to jeszcze ciekawej, jeśli weźmiemy pod uwagę osoby z segmentu New Tech, czyli około 1/5 rodziców. Tych, którzy najchętniej szukają nowości, czytają blogi i dzielą się swoimi doświadczeniami. Dla wielu z nich serwisy społecznościowe czy blogi to pierwsze miejsce pozyskiwania informacji o nowych produktach." -Norbert Kilen, Dyrektor ds. Strategii Think Kong

 

 

RODZIC MINIMALISTYCZNY

Dla rodzica minimalistycznego najważniejsze jest zdrowie dziecka oraz zaspokojenie jego podstawowych potrzeb, w tym również wspólne spędzanie czasu. Nie liczy się za bardzo z trendami, sporadycznie korzysta z dobrodziejstw technologii oraz wydarzeń dla rodziców i dzieci. Przy wyborze zabawek, dość obojętny i często niezdecydowany.  W śród tych 9,8% rodziców więcej jest mężczyzn 52% i jest to najmłodsza grupa, ponieważ aż 80% rodziców jest w wieku do 34 lat.

 

RODZIC NIEZALEŻNY

Ostatnia i najmniej liczna grupa to rodzice niezależni 4,7%. Jak sama nazwa wskazuje nie chodzą utartymi ścieżkami, dziecko nie stanowi punktu odniesienie w kontekście podejmowania decyzji zakupowych. Przy zakupach wiiększą wagę przywiązują do odpowiedzialności społecznej producenta, niż czy produkt jest ekologiczny. Kupują produkty które rzeczywiście są popularne, ale nie koniecznie muszą one być markowe. W tej grupie przeważa liczba mężczyzn 48%

 

Badanie zostało przeprowadzone przez SW Research na zlecenie Grupy On Board Think Kong dniach 29.02 - 03.03.2016 r., metodą wywiadów on-line (CAWI) na reprezentatywnej grupie 832 rodziców dzieci w wieku 0-6 lat. (mb)
źródło artykułu : SW Research